fredag 17. februar 2012

Februarvinter på Sørlandet.

Været skifter stadig denne vinteren. Skulle gjerne sett det hadde blitt litt mer stabile temperaturer, og gjerne ligget en stund på minus. Men sånn er det nå. Håper alikvel dere får noen fine vinteropplevelser alikevel.
Her er noen bilder fra de siste turene.




Ute ved Ulvøysund hadde jeg en fisketur, her en søndag. Ett flott vintervær med snøfall hele dagen. Noen fisk ble det ikke, men i de ellers så stille omgivelsene, så fikk jeg besøk av dette flotte knoppsvane paret.



 

Knoppsvane i snødriv.




Ellers så har vi hatt en tur til Lista, på en foto helg med Vennesla film- og naturfotoklubb. En fin tur med en hyggelig gjeng. Takk for turen alle sammen.





Isformasjoner ved Lista.





Trivelig vintervær, men noen fisk ble det ikke. Ulvøysund.



Ved hytta på Longerak, hadde jeg en tur på utkikk etter vinterlanskap. Ute på en åpning i ett tidligere hoggstfelt, fikk jeg se en elgku med kalv på en femti meter. Selv om jeg hadde gått stille i snøen, og med vinden i mot, så stod kua og snuste i lufta. Den kunne ikke se meg, men hadde fått ett drag i lufta, og kunne ane min tilstedeværelse. Her krysser de feltet og trekker inn i tettskogen.

1 kommentar:

  1. Hei!
    Fint å se noen nye bilder fra deg.
    Likte veldig godt det bilde med speiling i forgrunnen, fra Lista!
    Venter i spenning på mere fra deg! Syå på :) !

    jarl r

    SvarSlett